CTB.nlNieuws en blogsWij willen alleen succesvolle klanten… en dit is waaróm!
Wij willen alleen succesvolle klanten… en dit is waaróm!

Wij willen alleen succesvolle klanten… en dit is waaróm!

‘Wie zit er eigenlijk te wachten op een blog over onze nieuwe huisstijl? Dat zijn nu nét precies de posts die ik zelf ook oversla op LinkedIn.’ Aan het woord is Yuri Ramdhani, managing director bij CTB. ‘Ik geloof veel meer in het delen van verhalen die er écht toe doen en het mag wat mij betreft ook best een beetje teasen. Zo durf ik te stellen dat wij alleen succesvolle klanten willen in onze portefeuille…’

Arrogant? Valt best mee

‘Ik realiseer me dat dit nogal hoog van de toren klinkt, laat het me uitleggen: in het verleden waren we niet altijd scherp genoeg. Wanneer we voorheen een gesprek met een potentiële klant voerden en informeerden naar de doelstelling van een bepaald project dan kregen we bijna altijd een enthousiast verhaal. Maar soms bleek het een verhaal dat nét niet concreet genoeg was. En zonder heldere doelstelling is het lastig om blijvend succesvol te zijn. Daarom gaan we tegenwoordig het gesprek aan: samen graven we net zolang tot we in enkele zinnen met elkaar kunnen beschrijven wanneer een project succesvol is. Het levert de prachtigste verhalen en ongelooflijk veel energie op’, aldus Yuri. ‘Kijk, succesvolle klanten zijn in staat om een duurzame relatie met ons aan te gaan en dan snijdt het mes aan alle kanten.’

Succes volgens onze klanten

‘Maar wat is dan succes? Dat wisselt per klant. Voor de een is het dat ze minder projecten aannemen die grote risico’s met zich meebrengen, doordat ze gedurende het proces relevante data kunnen analyseren. En voor de ander is het dat ze in staat gesteld worden om over vestigingen heen met elkaar samen te werken, en zo beter te concurreren. Wat men zonder uitzondering wil is een beter rendement en de mogelijkheid hebben om voorspellingen te doen over marges en risico’s. Ook het terugdringen van faalkosten en minder vaak dezelfde fout maken zijn terugkerende thema’s. Men wil snel en efficiënt lessons learned kunnen delen binnen de organisatie. Tot slot speelt the war on talent een rol, er is immers veel vraag naar jonge, getalenteerde mensen’, vervolgt Yuri. ‘De kern van onze dienstverlening is op die wensen gebaseerd: wij faciliteren op een multidisciplinaire manier de projecten van onze (vaak grote) klanten. Je zou het bijna een holistische benadering kunnen noemen, al ben ik daar nét wat te nuchter voor.’

De moraal

‘Dus als we stellen dat wij alleen nog maar succesvolle klanten willen, dan zit daar een dieper verhaal achter. Onze projectaanpak is daarom op 3 heldere pijlers gebaseerd:

  1. We willen dat het rendement voor de klant aan de start van het project volkomen duidelijk is.
  2. We werken kortcyclisch naar een doel en elke stap moet zo concreet mogelijk naar het einddoel toe werken.
  3. Elke stap die we zetten moet duurzaam profijt leveren en dus garant staan voor een actieve bijdrage aan verandering en adoptie binnen de organisatie.

Lang verhaal kort: we hebben binnenkort inderdaad een práchtige nieuwe huisstijl, maar dat is ‘slechts’ buitenkant. Ik ga vooral voor de diepere inhoud en nodig iedereen uit die dit ook zo ziet én meer succes wil, om even contact met ons op te nemen.

Meer over ons

Download e-book: faalkosten reduceren met Office 365 oplossingen

E-book P365

Rob Gasseling

Voor ons heeft de bouw branche geen verrassingen

Wij zetten daarom graag onze jarenlange branche-ervaring in om de beste oplossing aan te bieden.