Informatie is het kapitaal van ieder bedrijf. Daarom is het cruciaal voor elk bedrijf om een goed Document Management Systeem in te zetten. Niet alleen voor de efficiëntie, maar ook voor de kwaliteit van de informatie. Een goed DMS is in staat om alle documenten centraal op te slaan en te beheren. Daarnaast zorgt een goed DMS ervoor dat medewerkers overal en altijd toegang hebben tot de juiste informatie op het juiste moment.
De belangrijkste functies van een DMS
Heb je hier een duur systeem voor nodig? Nee, want de best mogelijke optie heb je met Microsoft Teams al in huis. Dit zijn de belangrijkste functies van een Document Management Systeem op een rij, en ja, daar is Teams uitermate geschikt voor:
- Opslaan van documenten
- Documentkenmerken, ordenen en vinden
- Versiebeheer
- Documenten aanmaken via sjablonen
- Toegang beheren tot documenten
- Samenwerken aan documenten
- Documenten goedkeuren
- Mobiele toegang
Zelf aan de slag met Teams als DMS?
Microsoft Teams is een moderne manier om te communiceren en samen te werken. Het biedt een gebruiksvriendelijke interface, krachtige functionaliteiten en is verbonden met andere Microsoft 365-toepassingen. Bovendien werkt de hele organisatie er al in, dus is het niet nodig om een heel nieuw systeem te implementeren. Wil je zelf aan de slag met Teams als DMS? In het aanstaande lunchwebinar op dinsdag 21 december behandelen we bovenstaande thema’s. Schrijf je hier in!