Hoe Verstegen Accountants en Adviseurs efficiënt samenwerkt in M365
Ontdek hoe deze best presterende accountant van Nederland documentbeheer, communicatie, issues en taken bij elkaar brengt in één centraal klantdossier.
Achtergrond
Verstegen Accountants en Adviseurs, door Aeternus uitgeroepen tot best presterende accountant van Nederland, is een middelgroot accountantskantoor met in totaal acht vestigingen verspreid over Nederland, Verstegen is trots op hun vijftigjarige geschiedenis in het leveren van betrouwbare diensten. Bij Verstegen gaat het echter om meer dan alleen cijfers – ze zijn toegewijd aan integriteit, professionaliteit, expertise en betrokkenheid bij zowel hun klanten als de samenleving. Verstegen gelooft in de kracht van samenwerking om hun dienstverlening aan klanten te verbeteren: “Samen zijn wij Verstegen.”
Uitdaging
Een van de uitdagingen waar Verstegen mee te maken heeft, is het documentbeheer, verdeeld over verschillende systemen voor hun diverse diensten. De controlepraktijk, een cruciaal onderdeel van hun dienstverlening, gebruikt een relatief kostbaar documentbeheersysteem dat eigenlijk meer gericht is op de andere diensten die het kantoor levert. Ze zagen het potentieel van Microsoft Teams om documentbeheer, communicatie, issues en taken bij elkaar te brengen in één centraal klantdossier.
Daarom zochten zij naar een leverancier die hen daarbij zou helpen. Voor Verstegen waren automatisering, standaardisatie en integratie met andere gebruikte applicaties belangrijke aspecten, begrijpelijk als je een flink aantal klanten op een efficiënte en veilige wijze wilt bedienen.
Oplossing
Verstegen koos voor CTB om Microsoft Teams te implementeren als het centrale klantdossier, met behulp van de P365 cloud oplossing van CTB. Deze keuze stelde Verstegen in staat om de kracht van Teams op een gestructureerde, veilige en gestandaardiseerde manier te benutten. De samenwerking tussen CTB en een selecte groep kerngebruikers van Verstegen leidde tot een vlotte implementatie.
Na de implementatie prezen de gebruikers de verbeteringen die ze ervoeren: veilige toegang tot het systeem zonder VPN; snelle reactietijden van Teams; betere controle over de beveiliging van klantdossiers; de mogelijkheid om gelijktijdig in hetzelfde document te werken; het automatisch versiebeheer, verbeterd inzicht in documenten en hun status; overzichtelijk taakbeheer; en soepeler samenwerken dankzij de geïntegreerde communicatie in Teams.
“Met P365 van CTB en de deskundige begeleiding van hun specialisten, kunnen wij de mogelijkheden van Microsoft Teams benutten om effectiever samen te werken en onze dienstverlening aan klanten te verbeteren. We kijken uit naar een nog bredere inzet van Teams en P365.”
Drs. Frans van der Plaat RA, Partner en expert Accountancy en Zorg
Klaar met de chaos in Teams en Sharepoint?
Kies voor efficiënte werkprocessen, voldoe aan regelgeving en verbeter de samenwerking met collega’s en externen, vandaag.